Praktyka Ruch & Oddech

Prowadząca: Monika Borko

Od czterech lat z pasji rozwija praktyki oddechowe i pragnąc dzielić się swoimi doświadczeniami, od 2022 roku prowadzi indywidualne i grupowe sesje oddechowe w projekcie In One Breath.

Certyfikowana instruktorka DMCO Breathwork, certyfikowana trenerka Treningu Autogennego I i II stopnia. Obecnie w trakcie praktyki certyfikacyjnej po kursie instruktorskim metody oddechowej Butejki. Pogłębia relację ze sobą i udoskonala swój warsztat w Szkole Cichych Ustawień Rodzin Gerharda Walpera poprzez zdobywanie doświadczeń z zakresu metody cichych ustawień rodzin według Berta i Sophie Hellinger. Poszerza swoje horyzonty podczas podjętych studiów psychologicznych.

Jej celem jest pomagać i wspierać Ludzi w skutecznym odkrywaniu świadomego oddechu, dzięki czemu mogą doświadczać równoważącego wpływu praktyki na własny układ nerwowy.

Praktyka Ruch & Oddech

Praktyka ruchu w połączeniu z napinaniem i rozluźnianiem całego ciała w rytm świadomego oddechu, pochodząca z tradycji tybetańskiej, powszechnie znana pod nazwą „5 Rytuałów Tybetańskich”.

Motyw przewodni to: ,,Moje ruchy podążają za moim oddechem”.

Na całą strukturę składa się 5 odrębnych ćwiczeń, wykonywanych w określonej kolejności:

1.Cwiczenie: Krążenie
Skupia się na obracaniu ciała wokół własnej osi.
2.Ćwiczenie: Podnoszenie nóg
Obejmuje podnoszenie nóg w określony sposób.
3.Ćwiczenie: Łuk
Polega na wygięciu ciała w specyficzny sposób.
4.Ćwiczenie: Stół
Skupia się na wyprostowaniu kręgosłupa w konkretnej pozycji.
5.Ćwiczenie: Zgięcie
Polega na zginaniu ciała w określony sposób.

Każde ćwiczenie zostanie szczegółowo przedstawione podczas naszego spotkania. Każdy kolejny element ćwiczenia będzie prowadzony i będzie można za tym podążać.

Przeciwwskazania: fakt występowania problemów ze zdrowiem lub brania leków należy zgłosić do prowadzącej przed sesją. Skuteczność tych praktyk nie jest powszechnie potwierdzona naukowo, a każda osoba przed rozpoczęciem nowej rutyny ćwiczeń standardowo powinna skonsultować się z lekarzem.

Korzyści, jakie możesz u siebie zaobserwować po regularnym wykonywaniu ćwiczeń i jednoczesnym kultywowaniu umiejętności świadomego oddychania:

  • aktywacja procesu odmładzania poprzez przywracanie równowagi w funkcjonowaniu gruczołów dokrewnych;
  • pobudzenie przepływu energii życiowej przez całe ciało;
  • równoważący wpływ praktyki na układ nerwowy;
  • wspomaganie krążenia krwi;
  • poprawa elastyczności kręgosłupa i stawów;
  • wzmocnienie mięśni brzucha i dolnej części pleców;
  • stymulowanie układu trawiennego;
  • zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń zatrzymanych w narządach, stawach i błonach śluzowych
  • dobry sposób na obniżenie poziomu stresu, napięcia i zmęczenia.

Szczegóły

  • Czas trwania kompletnej praktyki to max około 1 godzina.
  • Wystarczy, że ubierzesz luźne, wygodne ubranie i zabierzesz ze sobą swoją karimatę. Możesz wziąć również termos z ulubionym napojem, koc, poduszkę lub maskę/opaskę na oczy – jeżeli uważasz, że to pomaga Ci podczas wykonywania praktyki.
  • Na miejscu będziesz mieć zapewnione również: bezpieczną przestrzeń, wodę, herbatę.
  • Przed praktyką warto też zastanowić się, z jaką intencją chcesz wykonywać ćwiczenia. Może to wzmocnić Twój potencjał dla wszystkich aspektów życia osobistego, relacyjnego i zbiorowego.
  • I najważniejsze – przygotuj wewnętrzne zaufanie.

Zapisz się

Terminy

Wybrane niedziele (pierwsze zajęcia 25 lutego 2024)

Cena i płatność

POJEDYNCZE ZAJĘCIA: 60 zł
KARNET KWARTALNY:  150 zł (3 zajęcia)

5 Rytuałów Tybetańskich
O nas Zespół Pauzy